Czy baner reklamowy jest środkiem trwałym?

Baner jako środek trwały

Na początku powinniśmy sprecyzować, o jaką trwałość baneru reklamowego tak właściwie pytamy. Jeżeli mówimy o trwałości materiałów z których został wykonany, wszystko jest zależne od producenta. Należy również brać pod uwagę warunki atmosferyczne oraz lokalizację w której się znajduje, ponieważ naturalnym jest, że baner narażony na silny wiatr bądź intensywną ekspozycję słońca niszczy się dużo szybciej.

Gdy zastanawiamy się jednak, czy szyld reklamowy jest środkiem trwałym w kontekście podatkowym sprawa nieco się komplikuje, ponieważ zależy to od kilku czynników. Między innymi przepisów podatkowych obowiązujących w danej jurysdykcji oraz sposobu wykorzystania i planowanego okresu użytkowania banera przez przedsiębiorstwo.

Czym jest środek trwały?

Według Ustawy o Rachunkowości środki trwałe to aktywa spełniające dane kryteria trwałości, które są wykorzystywane w działalności gospodarczej dłużej niż jeden rok lub cykl obrachunkowy. Cechy definiujące środek trwały to:

  • trwałość 
  • wykorzystanie w działalności gospodarcze
  • własność przedsiębiorstwa
  • możliwość odzyskania wartości

Baner reklamowy również może być uważany za środek trwały, ale klasyfikacja ta zależy od przepisów podatkowych obowiązujących w danej jurysdykcji. Jeśli baner reklamowy jest wykorzystywany w działalności gospodarczej na stałe i ma długi okres użyteczności, to istnieje szansa, że może być uznany za środek trwały.

Kiedy baner reklamowy staje się aktywem trwałym?

Baner reklamowy staje się aktywem trwałym, gdy jest wykorzystywany w działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo na stałe lub przez dłuższy okres czasu. To oznacza, że jest on używany jako narzędzie promocji firmy lub produktów przez okres przekraczający jeden rok lub cykl obrachunkowy. Klasyfikacja banera reklamowego jako aktywa trwałego ma znaczenie z punktu widzenia rachunkowości i podatków, ponieważ wpływa na sposób rozliczania kosztów związanych z tym aktywem.

By szyld reklamowy nie został uznany za środek trwały, musiałby nie posiadać stałego miejsca. Ponadto, częsta jego zmiana również uniemożliwiłaby zaliczenie go do aktywów stałych, ponieważ wskazuje to na jego tymczasowy charakter. Banery wykorzystywane na różnych wydarzeniach oraz promocjach również mogą nie zostać uznane za środek trwały.

Banery reklamowe: Czy są trwałym środkiem promocji?

Konstrukcje reklamowe (billboardy) są zdecydowanie trwałym środkiem promocji. Dzięki temu, że są bardzo atrakcyjne wizualnie nie pozwalają przejść obok siebie obojętnie. Kolorystyka, grafika i treść baneru może być zaprojektowana w taki sposób by odróżniać się od otoczenia co skutkuje zwiększeniem zainteresowania konsumentów. 

Ponadto banery reklamowe  można wykorzystywać wielokrotnie, a dobra jakość materiałów tylko przedłuża ich czas użytkowania. Dzięki temu banery są stosunkowo tanie do wyprodukowania i umieszczenia w porównaniu do innych form reklamy. Stawianie banerów w strategicznych miejscach pomaga marce utrwalić wśród konsumentów  wizerunek firmy.

Dlaczego banery reklamowe nadal są istotnym elementem strategii marketingowej?

Strategia marketingowa opierająca się na banerach reklamowych w dalszym ciągu jest atrakcyjna dla konsumentów dzięki swojej zdolności do przyciągania uwagi czy wszechstronności zastosowań. Reklamę, którą zawierają konstrukcje reklamowe wielkoformatowe, można również wykorzystać w kampanii online. Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie dotrzeć do różnych grup docelowych.

Warto uwzględnić banery reklamowe w swojej strategii marketingowej, szczególnie jeżeli są one dostosowane do celów oraz grupy docelowej. Stanowią one efektywne narzędzie komunikacji, które pozwala przekazywać informacje w sposób szybki oraz skuteczny.

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp