Jakie czynniki pozwolą wybrać najlepsze miejsce pod billboard?

Reklama billboardowa stanowi jedno z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi marketingowych. Możliwość dotarcia do szerokiej publiczności i kreowanie świadomości marki na dużą skalę to niewątpliwe zalety tego typu reklamy. Jednak to, co sprawia, że billboardy są tak skuteczne, to przemyślany wybór lokalizacji. Bez odpowiedniej lokalizacji, nawet najbardziej atrakcyjna i kreatywna reklama może pozostać niezauważona.

Sprawdź również: konstrukcje reklamowe

Natężenie ruchu a ekspozycja

Najczęściej spotykane są billboardy przy ruchliwych ulicach, autostradach czy w centrach miast. I nie jest to przypadek. Intensywność ruchu w danym miejscu to jedno z kluczowych kryteriów doboru lokalizacji dla billboardu. Im więcej osób przemieszcza się przez dane miejsce, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja reklama zostanie zauważona.

Billboardy umieszczone w miejscach o dużym natężeniu ruchu mają większą szansę na dotarcie do większej liczby osób. Na przykład, billboard umieszczony przy wjeździe do dużego miasta lub na ruchliwej autostradzie może przyciągnąć uwagę tysięcy kierowców każdego dnia. Powtarzalność przekazu ma tutaj kolosalne znaczenie – jeśli dodatkowo dysponujesz reklamami w różnych częściach Polski, przekaz marketingowy będzie się utrwalał.

Dobra widoczność to podstawa

Zasada jest prosta: aby billboard był zauważony, musi być dobrze widoczny. W praktyce oznacza to, że powinniśmy unikać miejsc, gdzie billboard może być zasłonięty – przez drzewa, inne budynki czy billboardy. Idealne miejsce to takie, gdzie billboard jest widoczny z daleka i nic nie przeszkadza w odbiorze przekazu. Przy autostradach i drogach ekspresowych problem ten w zasadzie nie istnieje – są to obszary rolnicze, bez drzew wzdłuż trasy.

Konkurencja to kolejny czynnik, który należy wziąć pod uwagę. Billboardy umieszczone w miejscach, gdzie jest wiele innych reklam, mogą być mniej skuteczne, ponieważ mogą się „zgubić” wśród innych. Na przykład, billboard umieszczony na ruchliwej ulicy z wieloma innymi reklamami może nie przyciągnąć tyle uwagi, ile byśmy chcieli.

Zrozum swoich odbiorców

Lokalizacja billboardu powinna być także dostosowana do grupy docelowej, do której skierowany jest przekaz reklamowy. Młodych ludzi najłatwiej spotkamy na terenach uniwersyteckich, w centrach handlowych czy w miejscach rozrywki. Jeżeli kierujemy swoją ofertę do osób starszych, billboard umieszczony w pobliżu kościołów, parków czy ośrodków zdrowia będzie strzałem w dziesiątkę. Reklama autostradowa idealnie sprawdzi się np. dla stacji paliw, restauracji czy jako nośnik reklam rekrutacyjnych.

Wszystko zależy od kontekstu

Lokalizacja billboardu powinna być także dostosowana do kontekstu przekazu. Jeżeli reklamujemy usługi gastronomiczne, billboard umieszczony w pobliżu innych restauracji czy miejsc rozrywki może przyciągnąć potencjalnych klientów. Natomiast jeżeli nasz przekaz dotyczy produktów dla domu, najlepszym miejscem na umieszczenie billboardu będą rejony osiedli mieszkaniowych.

Wybór lokalizacji billboardu to nie jest prosta decyzja. Wymaga dogłębnego zrozumienia swojej grupy docelowej, celów biznesowych, kontekstu przekazu, a także umiejętności balansowania pomiędzy widocznością a ekspozycją. Pamiętajmy jednak, że nawet idealna lokalizacja nie zapewni sukcesu, jeżeli przekaz, który na nim umieszczamy, jest niewłaściwy. Dlatego tak ważne jest, aby strategia lokalizacji szła w parze z przemyślaną i atrakcyjną kreatywnością.

Skontaktuj się z nami – pomożemy wybrać najbardziej optymalną wielkość tablicy dostosowaną do Twoich potrzeb.

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp