Billboard jest bez wątpienia jedną z form reklamy. Najczęściej można spotkać billboard przy drodze, na ścianie budynku oraz we wszelkich miejscach publicznych. Jego największymi zaletami są:
- duży format – dzięki swojej wielkości przyciąga uwagę już z daleka,
- statyczność – na jednym billboardzie przez określony czas znajduje się tylko jedna reklama, nie są one zmienne tak jak dzieje się to w radiu, czy telewizji,
- lokalizacja – dzięki dobremu umiejscowieniu jesteśmy w stanie dotrzeć do ogromnej liczby osób w ciągu dnia,
Billboard vs. reklama online – co lepsze?
Zarówno jedna jak i druga forma reklamy ma w sobie wiele plusów jak i minusów. Billboard ma jednak tę przewagę nad reklamą online, że konsument nie jest w stanie włączyć ad-block’a, w związku z czym nasza reklama jest zawsze widoczna. Ponadto billboardy dzięki swojej wielkości skupiają na sobie wiele uwagi i są trudne do przeoczenia. W reklamie online bardzo łatwo jest kliknąć “krzyżyk” i reklama znika, nie wzbudzając żadnego zainteresowania.
Jak billboardy oddziałują na konsumentów?
Billboardy zdecydowanie wpływają na zwiększanie świadomości marki. Poprzez umieszczanie na nich nazwy marki oraz logo, pozwalają na utrwalenie w umyśle konsumenta znaków firmowych. Billboardy mogą służyć również jako przypomnienie o marce – dzięki rozstawieniu ich w stałych oraz często uczęszczanych lokalizacjach tak jak billboardy przy drodze
Billboardy nie muszą zawierać tylko treści stricte reklamowych. Mogą one kreować wizerunek całej marki, oddawać jej atmosferę, która kojarzy się z produktem lub usługą. Billboardy wpływają również na postawy konsumentów wobec marki poprzez wywoływanie emocji takich jak radość czy zainteresowanie.
Czy warto inwestować w reklamę na billboardach?
Zdecydowanie tak, ponieważ pozwalają one dotrzeć do szerokiej grupy docelowej. Co więcej, niektóre produkty i usługi są wręcz stworzone do reklamy za pomocą billboardu. Restauracje, produkty spożywcze czy usługi lokalne to idealny przykład znakomitego wykorzystania billboardu jako reklamy. Bardzo często postawienie konstrukcji reklamowej danej marki są częścią większej strategii marketingowej. Widoczność marki w przestrzeni publicznej pozwala utrwalić jej wizerunek, dzięki czemu konsument zapamiętuje daną firmę.