Czy warto inwestować w billboardy?

Konstrukcja reklamowa - billboard.com.pl

Billboard, jest to forma reklamy, dostępna w różnych formatach, w zależności od potrzeb klientów. Tego typu reklamę tak naprawdę umiejscowić można prawie w każdej lokalizacji. W obecnym rozwoju technologii billboardy mogą posiadać różnego rodzaju dodatki, na przykład dodatkowe oświetlenie. Wszystko to składa się całościowo na cenę wynajmu bilbordu. Jeżeli zastanawiasz się, czy warto inwestować w bilbordy, zachęcamy, aby przeczytać poniższy artykuł.

Zalety billboardów

Największą zaletą jest zasięg, oczywiście, jeżeli lokalizacją jest duże miasto. Banery, które zostały umiejscowione w dużych miastach takich jak Warszawa czy Kraków mogą dotrzeć do setek tysięcy osób, nie tylko mieszkańców tych miast, lecz również turystów lub osób przejeżdżających.

Kolejną zaletą, jest czas funkcjonowania reklam banerowych, ponieważ jest on nieograniczony i całodobowy. Dzięki temu dotrze on do każdej grupy ludzi, zarówno osób starszych, młodzieży czy też dzieci, ponieważ dostępny jest o każdej porze dnia i nocy. Nie obowiązują tutaj podziały ze względu na płeć czy poziom wykształcenia. Rozmiar billboardu, oraz to, co się na nim znajduje, ma znaczenie. Warto również skupić się na aspekcie wizerunkowym oraz staranności i dokładności wykonania billboardu, przez specjalistyczne firmy. Dlatego, aby wykonać billboard, powinniśmy zapoznać się z ofertą firmy, która ma w tym doświadczenie – billboardy reklamowe.

Dla kogo zalecana jest inwestycja w billboardy?

Aktualnie rynek zmienia się bardzo szybko, marketing ewoluował, a reklama przybiera coraz to nowsze, ciekawsze formy, lecz billboard nadal potrafi skutecznie przyciągnąć potencjalnego odbiorcę. Spora część z nas jest wzrokowcami, więc nie da się przejść obojętnie obok wielkoformatowych konstrukcji, jakimi są billboardy wielkoformatowe. Bilbordy są dobrym rodzajem reklamy dla przedsiębiorców, którzy chcą zaprezentować się dużej grupie odbiorców. Korzyści powinny przynieść w największym stopniu firmom, z branży budowlanej, beauty, hotelarskiej oraz motoryzacyjnej. Tak naprawdę banery mogą być korzystne dla każdego, aby dzięki nim pozyskać nowych klientów.

Czy warto inwestować w wynajem billboardów?

Decyzje, o wynajmowaniu bilbordów, należy przemyśleć i przeanalizować, ponieważ jak każda z inwestycji, może wiązać się z ryzykiem. Czynniki, na które należy zwrócić uwagę, to lokalizacja, potencjalni klienci, jakość wykonania billboardu, oraz długość wynajmu. Wartość tego rodzaju inwestycji zależna jest od wielu czynników. 

Zalety, dzięki którym billboard przekonuje do siebie odbiorców:

  • Stałe dochody- czasami koszty inwestycji zwracają się już po paru miesiącach wynajmu. Bardzo często również umowy podpisane z reklamodawcami są długoterminowe, dzięki czemu zyskujemy stabilność finansową.
  • Trwała konstrukcja- banery tworzone są na konstrukcjach odpornych na warunki atmosferyczne, więc możemy korzystać z nich przez długi okres.
  • Rodzaj bilbordów- do wyboru mamy bilbordy trwale związane z gruntem, przestawne oraz naścienne, wybór odpowiedniej opcji zależy od potrzeb wybranej grupy klientów.

Wady – niestety o tej części również musimy wspomnieć.

Na samym początku za główną wadę możemy uznać koszty początkowe billboardu, oraz jego konstrukcji, które niestety nie są małe. Musimy również pamiętać o tym, że nie wszędzie mamy możliwość ustawienia bilbordu, czasami musimy uzyskać nawet dodatkowe pozwolenia. Kolejną wadą może być konkurencyjność, która cały czas wzrasta, powstaje coraz więcej firm oferujących wynajem tablic na banery.

Decyzja o inwestycji w bilbordy, powinna być przemyślana.

Skuteczność billboardów w inwestycji

Reklamy wielkoformatowe znacząco zwiększają widoczność marki. Zaletą bilbordów jest to, że działają przez całą dobę, są widoczne jednakowo dla osób przechodzących i przejeżdżających obok. Musimy również pamiętać, że skuteczność bilbordu zależy od wyglądu przekazywanych treści, od ich kreatywności i oryginalności. Odpowiednio stworzony billboard wpłynie na postrzeganie wizerunku firmy. Billboardy, dzięki swojej neutralności, nie przeszkadzają otoczeniu. Konsumenci nie odczuwają skrępowania ich obecnością. Natomiast przekaz mimowolnie zostaje przez nich zapamiętany.

Sprawdź również: Megaborady – konstrukcje reklamowe wolnostojące premium

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp