Reklama w każdym segmencie rynku jest bardzo ważna. Nawet najlepiej prosperująca firma nie powinna zapominać o konieczności reklamy. Oczywiście intensywność, zakres, formę marketingu należy dopasować zarówno o profilu firmy jak i potrzeb, niemniej brak reklamy wypada niekorzystnie dla wizerunku i marki przedsiębiorstwa.
Kreatywna reklama outdoorowa
Im bardziej kreatywna reklama outdoorowa, tym skutek, zwrot z reklamy są lepsze. W niektórych jednak przypadkach nie ma potrzeby prowadzenia kampanii outdoorowych, a tym bardziej ścigać się w wyjątkowości formy. Nie każdej firmie potrzebne są reklamy przy autostradzie, czasem wystarczy jedynie i aż dobrze przygotowany portal internetowy. Bardzo często istotne jest miejsce, gdzie kampania się odbywa, warto wykorzystywać niekonwencjonalne miejsca, które łatwo jest zapamiętać.
Przykładem mogą być banery umieszczone na molo przy plaży, czy chociażby oklejone reklamą lodówki programu społecznego dzielenia się jedzeniem z uboższymi. Kreatywna kampania reklamowa wcale nie musi być kosztowna, Dobry pomysł też kosztuje, jednak to realizacja zazwyczaj kosztuje najwięcej.
Jakie są najlepsze lokalizacje dla outdoorowej kampanii reklamowej?
Bez wątpienia wszelkie lokalizacje, gdzie są skupiska ludzkie będą dobrym miejscem na kampanię outdoorową. Poza centrami miast, centrami handlowymi warto zorganizować tematyczną i korespondują z miejscem reklamę w miejscach rekreacji jak park, przystanki wypoczynkowe przy drogach, również leśne ostoje, jak też plaża, czy parkingi pod aquaparkami, zoo itd.
Nie mogą być to kampanie zbyt nachalne, jednak powinny się umieć zauważyć, zwrócić uwagę i zapamiętać. Ciekawą formą reklamy jest sponsoring zwierząt w ZOO, czy też partner klombów w ogrodach botanicznych.
Jak stworzyć kreatywną kampanię reklamową na zewnątrz?
Planując kampanię reklamową należy uwzględnić cele kampanii oraz środki za pomocą których można je osiągnąć. Konstrukcje reklamowe nie mogą przeszkadzać ani być niebezpieczne, co należy w tworzeniu kampanii uwzględnić. Absolutnie nie jest to proste. Kreatywne formy reklamy nieszablonowej w swoim formacie, rodzaju czasem wymagają dużych nakładów. Przykładem mogą być konstrukcje okien na fotografię.
By nieszablonowe formaty reklamowe przyciągały uwagę muszą być estetyczne i umieszczone w miejscu w których jak najwięcej osób będzie chciało się fotografować z danym widokiem. Foto okna nie mogą też szpecić krajobrazu grafiką reklamy czy jej treścią, która winna być drugoplanowa, subtelna.
Pomysły na reklamę w outdoorze – jak wykorzystać przestrzeń miejską do promocji?
Innowacyjne formy reklamy outdoorowej coraz częściej łączą się z nowinkami technologii jak webkamery i hologramy, tarasy widokowe itp. W przestrzeni miejskiej o wiele łatwiej jest zadbać, aby kreatywna kampania reklamowa trafiła do większego grona odbiorców, aczkolwiek przeszkodą może być natłok ilości reklam i bodźców marketingowych przez ta konkretna zostaje pominięta, szybko zapomniana.
Kreatywna reklama outdoorowa to jest połączenie promocji przedsiębiorstwa, działalności z ekologią lub społecznym aspektem wyższego celu. Umiejętne wykorzystanie przestrzeni to także sztuka marketingu. Przykładem dobrego wykorzystania przestrzeni miejskiej są parkometry, na których można umieścić przekaż reklamowy, podobnie jak ławki parkowe, bądź paczkomaty InPost.
Zobacz również: Billboardy do wynajęcia