Jak powinien wyglądać dobry baner reklamowy?

Kampania reklamowa ZE rekrutacja przy autostradzie

Baner reklamowy jest rodzajem wielkiej reklamy wielkoformatowej, a jego powierzchnia wynosi zazwyczaj kilka metrów kwadratowych. Banery reklamowe umieszczane są w miejscach, gdzie przemieszcza się dużo ludzi oraz gdzie pierwszorzędną rolę odgrywa czytelność przekazu. Jak więc powinien wyglądać baner reklamowy, aby przyciągnąć uwagę odbiorców?

Cechy dobrego baneru reklamowego

Bardzo często można spotkać reklamy przy autostradach czy w mieście. Jedne bardziej przyciągają naszą uwagę, inne mniej. Dobry baner reklamowy to taki, który jest skuteczny i zostanie pozytywnie odebrany przez społeczność. Jakie więc powinien mieć cechy dobry baner reklamowy? Dobry baner reklamowy powinien:

  • być dobrze zaprojektowany – tak,  by w ciągu kilku sekund można było zwrócić uwagę odbiorcy i do niego dotrzeć. Musi być chwytliwy i oryginalny;
  • mieć krótki i chwytliwy tekst – odbiorcy banerów reklamowych to osoby będące w ruchu, dlatego dodawanie długiego tekstu do reklamy nie ma sensu, ponieważ zainteresowani i tak nie będą w stanie go przeczytać. Bardzo dobrze sprawdzi się tutaj przyciągający tekst, z prostą czcionką, który nie będzie sprawiał problemów z odczytaniem osobie poruszającej się;
  • posiadać dobrze dobraną kolorystykę – kolory żywsze lepiej przyciągają uwagę odbiorców, niż jasne, pastelowe. Należy zastosować odpowiednie połączenie kolorystyczne, aby baner reklamowy zwiększył swoją skuteczność i był lepiej odbierany;
  • nie być nachalny – reklama nie powinna zawierać zbyt dużo informacji, ponieważ nie sprawi to, że będzie bardziej efektywna. Lepiej skupić się na przyciągnięciu uwagi, a jeśli klient będzie potrzebował więcej informacji, może skontaktować się telefonicznie lub odwiedzić stronę internetową, której adres można podać na reklamie;
  • tworzyć spójność marki – pozwoli to na kreowanie wizerunki marki oraz zwiększy jej rozpoznawalność. Wchodząc na stronę internetową firmy, klient powinien widzieć tą samą kolorystykę, logo i topografię, którą zobaczył na banerze reklamowym. Dzięki utrzymaniu spójności, można wyróżnić się na tle konkurencji;
  • być dobrze wykonany – ze względu na to, że baner reklamowy jest reklamą outdoor, powinien być odporny na wszystkie warunki pogodowe, aby wyglądał estetycznie i mógł służyć na długi czas;
  • być minimalistyczny – dla banerów reklamowych bardzo dobrze pasuje zasada “mniej, znaczy więcej”.

Czego lepiej unikać?

To, co źle wpływa na czytelność baneru reklamowego to zbyt duża ilość tekstu. Dodatkowo, tekst powinien być napisany dobrze czytelną czcionką. Skuteczność baneru może spaść również poprzez źle dobrany kolor. Jeśli kolorystyka baneru jest zbyt jasna, to z daleka barwy mogą być niewidoczne. Oprócz tego, baner może być po prostu źle zaprojektowany oraz skierowany do niewłaściwej grupy odbiorców, dlatego projektując baner, należy dobrze określić grupę odbiorców.

Dobry baner reklamowy, czyli jaki?

Znaczącym aspektem, wpływającym na skuteczność reklamy jest dobra lokalizacja. Przykładowo, jeśli konstrukcje reklamowe są skierowane do zamożnych ludzi, nie powinny być umieszczany w biednych dzielnicach miasta. Baner reklamowy powinien być dobrze zaprojektowany, przekazać jak najwięcej treści w krótkim czasie, mieć dobrze dobraną kolorystykę oraz być spójny z wizerunkiem firmy. Dodatkowo, ważna jest też jakość wykonania, aby mimo warunków atmosferycznych, baner dobrze przedstawiał się wizualnie przez długi okres czasu.

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp