W czasie jazdy nie da się uniknąć reklam. Duże konstrukcje reklamowe z banerami umieszczone są nie tylko w centrum miast. Coraz częściej spotyka się także reklamy przy autostradach. Mają one za zadanie przyciągnąć uwagę zarówno kierowców, jak i pasażerów. Największe wyzwanie stanowi fakt, że przejezdni mogą widzieć reklamę jedynie przez kilka sekund. Jakie jest działanie billboardów na kierowców i jak stworzyć skuteczną reklamę przy drodze?
Ile czasu kierowca widzi billboard?
Przed przejściem do konkretów, należy sobie odpowiedzieć na jedno podstawowe pytanie – ile czasu będzie miał przeciętny kierowca na zapoznanie się z billboardem? W końcu, aby reklama miała szansę dotrzeć do odbiorcy, musi się on z nią w pełni zapoznać. Na zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż najwięcej zależy od prędkości, z jaką prowadzi się auto, jednak pewne jest to, że w każdym przypadku nie będzie to czas dłuższy niż kilka, kilkanaście sekund.
Działanie billboardów na kierowców jest zdecydowanie ograniczone, w przeciwieństwie do osób poruszających się pieszo, którzy mogą zatrzymać się i w spokoju przeczytać nawet długi tekst, czy zapoznać się z grafiką. Fakt ten stanowi największe wyzwanie dla reklamodawców.
Jakie billboardy najmocniej działają na kierowców?
Działanie billboardów na kierowców może być bardzo duże i przynieść reklamodawcy zamierzony skutek, jednak musi on wziąć pod uwagę istotne aspekty i dostosować cały przekaz do dość specyficznych wytycznych. Oto najważniejsze kwestie:
- treść musi być stosunkowo krótka i zwięzła – billboardy, które zawierają komunikaty składające się z kilku słów, są zdecydowanie bardziej skuteczne. Kierowcy mają często czas ograniczony do jedynie 2-3 sekund na przeczytanie hasła i zapoznanie się ze złożoną treścią podczas jazdy będzie dla nich zwyczajnie niemożliwe;
- czcionka musi być odpowiednio duża i wytłuszczona – projektując billboard przeznaczony dla kierowców, należy wziąć pod uwagę, że podczas jazdy mijane napisy mogą się ‘’rozmywać’’. Mniejsza czcionka, która sprawdzi się na przykład w centrum miasta, nie będzie dobrym pomysłem na reklamie umieszczonej przy drodze;
- grafika musi być wyraźna i przyciągająca uwagę – rzucające się w oczy grafiki to dobry sposób, aby wywołać dobre wrażenie u kierowców znudzonych często długą jazdą. Plakat w neutralnych barwach i bez wyraźnych elementów może zwyczajnie ‘’zginąć’’ w tle;
- hasła mogą być humorystyczne – billboardy, które wywołują określone emocje, na przykład śmiech, mogą być bardziej zapamiętane przez kierowców.
Masz pytania? Zadzwoń do nas: tel. +48 794 64 64 65 lub +48 22 295 13 33. Oferujemy pomoc w doborze billboardu idealnego dla Twojej firmy.
Jaka jest skuteczność reklam przy drogach?
Reklamy przy drogach mogą bardzo dobrze sprawdzać się w wielu kampaniach. Ich założeniem nie jest opisanie całej usługi i wszystkich jej szczegółów, a przyciągnięcie uwagi ludzi i skłonienie ich do zgłębienia swojej wiedzy na temat firmy.
Treść reklamy, kolorystyka plakatu oraz przyciągająca wzrok grafika to kluczowe cechy wpływające na skuteczność, jednak to nie wszystko. Decydując się na umieszczenie reklamy przy drodze, należy wybrać oczywiście odpowiednie miejsce. Najlepszym rozwiązaniem będzie umiejscowienie billboardu przy skrzyżowaniu, gdyż kierowcy w takim miejscu nie tylko przejeżdżają, ale też zazwyczaj zatrzymują się, a więc mają potencjalnie więcej czasu na odczytanie hasła reklamowego.
Czytaj również: Odległość reklamy od drogi – kluczowy aspekt skuteczności kampanii billboardowej
Jak stworzyć billboard, który zainteresuje kierowców?
Stworzenie billboardu, który zainteresuje kierowców, wymaga uwzględnienia kluczowych czynników, o których wspomniano już powyżej. Aby reklama była jednak jeszcze bardziej skuteczna, warto rozważyć wprowadzenie dodatkowych funkcji, na przykład oświetlenia w postaci LED.
W centrum miasta mamy do czynienia z oświetleniem, a więc reklamy są bardziej widoczne dla poruszających się pieszo osób. Osoby poruszające się samochodem podczas wieczorowej pory, zazwyczaj mijają stojące reklamy nie zwracając na nie uwagi. Dodanie takiego oświetlenia może spowodować, że kierowca nie pozostanie obojętny na stojące przy drodze billboardy reklamowe.