Każdy nowy sezon to nowe trendy reklamowe, trudno jest oczekiwać efektów marketingowych odbiegając od najnowszych trendów. A trendy reklamy zewnętrznej mogą być bardzo oryginalne, z roku na rok kampanie outdoorowe są coraz bardziej odważne i kreatywne.
Jakie trendy w reklamie zewnętrznej będą dominować w 2024 roku?
W modzie zaczynają być iluminacje, jak również nawiązanie reklamy do neutralności ekologicznej. Duży udział ma także sztuczna inteligencja w OOH. Poza akcentowaniem nowości nie można zapominać o sprawdzonych metodach reklamy DOOH (Digital Out-of-Home).
Do najpopularniejszych należą konstrukcje reklamowe na wiatach przystanków komunikacji, na pojazdach komunikacji oraz billboardy i ekrany wielkopowierzchniowe, zwłaszcza w centrach handlowych i centrach miast.
Jakie są prognozy wzrostu rynku reklamy outdoorowej w Polsce i regionie CEE na rok 2024?
Prognozy na segment marketingu jakim jest reklama zewnętrzna 2024 nie są optymistyczne, aczkolwiek porównując planowane wydatki na reklamę w formie drukowanej to nie jest źle. Bez wątpienia odchodzi się od znanych sprzed lat ulotek, folderów, plakatów na rzecz reklamy internetowej i innowacyjnych form promocji.
Rozwój technologii DOOH w połączeniu z wydarzeniami i eventami promocyjnymi wpisują się w trendy 2024 roku. Do zyskujących popularność kreacji reklamowych należy reklama w i na automatach paczkowych, punkty odbioru i nadawania przesyłek 24h. Przybywa również nośników elektronicznych pozwalających zmieniać grafikę bezobsługowo.
Co to jest DOOH i dlaczego ma być głównym graczem w branży reklamy zewnętrznej w 2024?
DOOH to każda reklama zewnętrzna, a co za tym idzie wielkoformatowa. W 2024 roku dominują reklamy cyfrowe, coraz częściej również billboardy reklamowe o zmiennej grafice, dzięki czemu przyciągają większą uwagę, są tańsze w utrzymaniu i łatwiejsze w obsłudze.
Każdorazowa zmiana grafiki na tradycyjnym billboardzie to niemały koszt, tymczasem cyfrowy ekran pozwala zmieniać kreację również zdalnie niezależnie od tego czy są to reklamy przy autostradzie, czy pylony na dworcu kolejowym w toalecie publicznej. Jedynym kosztem utrzymania jest energia. Podobnie jest z mniejszymi tablicami reklamowymi dostępnymi w centrach handlowych czy na przystankach, deptakach, plażach. Trendy OOH 2024 ewoluują w kierunku interakcji widza, jednak wciąż jest niewiele tego typu urządzeń.
Jak technologie zbierania danych o widowni wpływają na planowanie i optymalizację kampanii zewnętrznych?
Optymalizacja kampanii reklamowej to podstawa, w przeciwnym razie można wydać miliony bezskutecznie. Gromadząc informacje o preferencjach widza, odbiorcy reklamy, jak też analizując podejmowane wybory zakupowe można skroić reklamę na miarę potrzeb, serwując odbiorcy dokładnie to czego oczekuje. Często z niepozornych cech można wyłonić obraz potrzeb potencjalnego odbiorcy.
Dlaczego spersonalizowana reklama staje się coraz popularniejsza w reklamie outdoorowej?
Trendy w reklamie outdoorowej uwzględniają jednostkę, co jest nowością na rynku. Coraz więcej jest reklam lokalnych, regionalnych a i pojawiają się reklamy nawiązujące do pory roku, aktualnej pogody, czy wydarzeń kulturalnych, społecznych. Co prawda rozwiązania Google Ads w outdoorze to wciąż faza przyszłości, to jesteśmy coraz bliżej tego typu rozwiązań.
Zobacz również: Jak kreatywnie reklamować się w outdoorze?