QR kod na billboardzie — jak go używać i jaki jest jego cel?

QR kod na billboardzie

Kody QR na billboardach są coraz bardziej popularne. Pozwalają na szybkie przeniesienie użytkowników z fizycznej przestrzeni do sieci. W dzisiejszym świecie wykorzystanie takiej technologii może być nie tylko wygodne, ale wręcz konieczne dla zachowania skuteczności kampanii reklamowych. Poniżej najważniejsze informacje o tym, jaki jest potencjał QR kodów.

Czym dokładnie jest kod QR?

QR to angielski skrót od sformułowania ‘’Quick Response’’. Jest to rodzaj dwuwymiarowego kodu kreskowego. Został stworzony przez japońską firmę Denso Wave w 1994 roku. Sam kod składa się z czarno-białych kwadratów ułożonych na białym tle. Kodują one określoną informację za pomocą pikseli.

Potencjał QR kodów jest spory. Mogą one przechowywać różnorodne dane, takie jak: informacje o firmie i jej usługach, hasło reklamowe, numer telefonu, czy dane lokalizacyjne. Dzięki szerokiej dostępności czytników takich kodów (na przykład we współczesnych telefonach), stały się one popularnym narzędziem w wielu dziedzinach biznesu.

Jakie znaczenie ma kod QR na billboardzie?

QR kod na billboardzie reklamowym może mieć różne przeznaczenie, w zależności od zamierzonej intencji. W większości przypadków ma on wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów usługodawcy i ułatwić im szybki dostęp do danych kontaktowych. Kod może zawierać w sobie na przykład:

  • odnośnik do strony internetowej – jeśli billboardy reklamowe promują jakiś konkretny produkt lub usługę;
  • kupon rabatowy – użytkownik skanujący kod może uzyskać dostęp do jakiejś specjalnej oferty;
  • aplikację mobilną – wiele współczesnych firm wprowadza w swoim biznesie aplikacje, które pozwalają im lepiej dotrzeć do klientów poprzez wysyłanie im na bieżąco powiadomień. Kod QR może być świetną zachętą do tego, aby taką aplikację szybko pobrać;
  • przekierowanie do płatności – skanując kod użytkownik może szybko dokonać płatności przy użyciu swojego telefonu. Nie musi wówczas wpisywać wszystkich danych, ani znać numeru konta odbiorcy;
  • dane kontaktowe firmy – adres mailowy, numer telefonu lub strona internetowa firmy.

Jak używać kodów QR na billboardach?

Samo używanie tej nowoczesnej technologii nie jest skomplikowane. Kod QR na billboardzie nie zajmuje dużo miejsca, a jego wydrukowanie nie stanowi najmniejszego problemu. 

Pierwszym krokiem powinno być wygenerowanie odpowiedniego kodu i podjęcie decyzji o informacji, jakie ma on w sobie przechowywać. Istnieje wiele narzędzi online, które pozwalają na samodzielne generowanie kodów QR, w tym także narzędzi darmowych.

Kluczową rolę będzie odgrywał także odpowiedni projekt billboardu. Liczy się oczywiście odpowiednia grafika i przekaz, aby przyciągnąć uwagę klientów. Kod QR musi być widoczny, a także znajdować się w miejscu, które będzie wygodne dla każdej osoby, zwłaszcza jeśli mowa o bardzo dużych banerach, takich jak reklamy przy autostradach. Szczególnie należy uwzględnić osoby niskie i umieścić kod w taki sposób, aby zapewnić im możliwość dosięgnięcia go swoim telefonem.

Ostatnim krokiem powinno być przetestowanie kodu QR i sprawdzenie, czy działa on poprawnie. Warto wykorzystać w tym celu różne urządzenia mobilne, na przykład telefon z oprogramowaniem Android, telefon z iOS, a także tablet.

Ile kosztuje stworzenie kodu QR?

Kody QR dzielą się na statyczne i dynamiczne. W przypadku tych pierwszych nie jest możliwa edycja danych. Ich plus jest taki, że nie generują kosztów. Można stworzyć je na darmowych stronach.

W przypadku kodów dynamicznych, można stale zmieniać treści lub dodawać nowe funkcje. Są one zazwyczaj płatne, a cena zależy od oferty konkretnej strony. Przeglądając cenniki w Internecie, można uśrednić taką kwotę i wynosi ona mniej więcej 120-140 zł za miesiąc uwzględniając limit 1000 kodów dynamicznych i statycznych do wykorzystania.

Potrzebujesz pomocy profesjonalisty? Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania i doradzić jaki billboard będzie dla Ciebie najlepszy. Zadzwoń do nas: tel. +48 794 64 64 65 lub +48 22 295 13 33.

Jakie korzyści daje wykorzystanie kodów QR w reklamie?

Potencjał QR kodów w marketingu można rozpatrywać w wielu aspektach, jednak pewne jest to, że im nowocześniejsze rozwiązania wprowadzi się w swoich kampaniach, tym większa szansa na przyciągnięcie nowych klientów i kontrahentów. Kody QR przede wszystkim promują interakcję między przestrzenią fizyczną a cyfrową. 

Po pierwsze, aby kampania była skuteczna, warto jest zastosować w niej wiele technik, nie tylko odpowiedni przekaz i reklamę, ale także ułatwienie ludziom dotarcia do siebie. Wiele osób żyje dziś w biegu, nie ma czasu na samodzielne wyszukiwanie informacji i danych kontaktowych. Często zapominają oni o produktach, które na pierwszy rzut oka wydawały się interesujące. Taki kod QR może zdecydowanie uprościć cały proces. 

Kody QR to nie tylko dostęp do danych, ale także do konkretnych stron internetowych, aplikacji, czy mediów społecznościowych. Jeśli takie media są regularnie prowadzone, mogą przyciągnąć uwagę klientów i spowodować stałe docieranie do nich informacji. 

Co ważne, reklamodawcy mogą bardzo skutecznie śledzić skuteczność swoich kampanii, poprzez monitorowanie liczby zeskanowań kodu QR.

Czytaj również: Badania ruchu a billboardy reklamowe

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp