Niebezpieczeństwo billboardów — czy reklamy przy drodze wpływają negatywnie na kierowców?

Reklama przy autostradzie do wynajęcia

Reklamy przy drogach mogą mieć różnorodny wpływ na przejezdnych. Z założenia ma być on pozytywny i zwracać uwagę na daną ofertę. Mówiąc o ruchu drogowym, nie sposób jest pominąć tak istotny aspekt jak bezpieczeństwo.

Jak duże jest niebezpieczeństwo billboardów o nieodpowiedniej treści? Czy świetlne reklamy są niebezpieczne dla kierowców? O tym poniżej.

Czy przydrożne reklamy mogą być niebezpieczne dla kierujących?

Wielu reklamodawców przed przystąpieniem do wykonania billboardu, zadaje sobie pytanie, czy billboardy mogą być niebezpieczne?

Przydrożne reklamy mogą oczywiście stanowić potencjalne zagrożenie dla kierowców, jednak dzieje się tak wówczas gdy posiadają one zbyt odważną lub przesadnie przyciągającą uwagę treść lub grafikę.

To właśnie z tego powodu reklamy przeznaczone do montażu przy drogach, powinny być zaprojektowane tak, aby nie zaburzały skupienia kierowców podczas jazdy.

Jakie są główne zagrożenia związane z billboardami?

Niepozorne konstrukcje reklamowe, takie jak billboardy, mogą w rzeczywistości stwarzać wiele zagrożeń, ale tylko wówczas gdy są one źle przemyślane i niedostosowane do miejsca, w jakim mają się znajdować. Na drodze liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo i reklama nigdy nie powinna go zakłócać. Niebezpieczeństwo billboardów wynika między innymi z:

  • promowania kontrowersyjnych treści;
  • zbyt małych napisów, które wymuszają odwrócenie uwagi od drogi w celu przeczytania;
  • oślepiania kierowców poprzez użycie zbyt intensywnych świateł przy billboardach;
  • umiejscowienia reklamy zbyt blisko (utrudnianie widoczności) lub zbyt daleko od drogi (wymuszanie wytężania wzroku).

Potrzebujesz pomocy profesjonalisty? Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania i doradzić jaki billboard będzie idealny. Zadzwoń do nas: tel. +48 794 64 64 65 lub +48 22 295 13 33.

Jak billboardy mogą rozpraszać uwagę kierowców i pieszych?

Billboard powinien z założenia wzbudzać zainteresowanie i intrygować. Jeśli jednak jest on zbyt duży lub zawiera zbyt wiele informacji, może przyciągać uwagę kierowców i pieszych do tego stopnia, że stracą oni zdolność skupienia się na drodze i stworzą bezpośrednie zagrożenie dla ruchu.

Świetlne reklamy mogą być także niebezpieczne dla kierowców. Billboardy z ruchomymi elementami, jak np. migające światła, ruchome obrazy czy animacje, mogą być bardzo przyciągające dla uwagi, co może być niebezpieczne szczególnie dla kierowców, którzy mogą odwrócić wzrok od drogi.

Jeśli billboardy są umieszczone w strategicznych miejscach, na przykład tuż przy skrzyżowaniach lub na zakrętach, mogą spowodować, że kierowcy będą musieli odwrócić wzrok od drogi, aby je zauważyć.

Niektóre reklamy przy autostradach mogą także wprowadzać błąd w percepcji odległości lub przestrzeni, co może być niebezpieczne dla kierowców, którzy próbują ocenić sytuację na drodze.

Jakie powinny być dobrze zrobione billboardy?

Konstrukcje przy drogach, powinny być zaprojektowane z myślą przede wszystkim o zminimalizowaniu możliwych zagrożeń w ruchu drogowym. 

Billboardy reklamowe powinny być czytelne z daleka w różnych warunkach oświetleniowych. Czcionki i grafiki powinny być wyraźne z daleka po to, aby kierowca nie musiał zbytnio wytężać swojego wzroku i na siłę próbować odczytać treści, co mogłoby odwrócić jego uwagę od drogi. Same treści na plakatach również nie powinny być zbyt kontrowersyjne, aby nie odwracać uwagi kierowcy. Warto jest unikać zbyt jaskrawych kolorów i zbyt kontrowersyjnych zdjęć.

Znaczenie ma także wielkość billboardu i wysokość jego umiejscowienia. Reklama nie może przesłaniać widoczności drogi, ani znaków drogowych. Jeśli billboard jest oświetlony, należy zadbać o to, aby światło nie było zbyt jaskrawe, tak aby nie powodowało oślepienia, zwłaszcza wieczorową porą.

Czytaj również: Informacje o kosztach zakupu, instalacji i utrzymania billboardów 2024

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp