Kampanie OOH, reklama OOH, co to jest?

Reklama OOH

Co to jest reklama OOH?

Reklama OOH (Out-of-Home) to reklama, która ukazuje się poza tradycyjnymi miejscami reklamowymi, takimi jak internet, telewizja, radio. Odgrywa ona ważną rolę w promocji produktów i usług. Umieszczona jest na zewnątrz, w miejscach publicznych, dostępnych dla wielu odbiorców. Reklama OOH skierowana jest do wszystkich przemieszczających się obok niej. Wyświetlane są one na różnych nośnikach (billboardy, przystanki autobusowe, środki komunikacji miejskiej, itp.). Celem reklamy OOH jest przyciągnięcie klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Rodzaje reklam OOH

Reklama outdoorowa może być umieszczona w wielu miejscach i w różnym formacie. Oto kilka najpopularniejszych rodzajów reklam OOH:

  • billboardy – najbardziej popularny rodzaj reklamy OOH. Umieszczane są w widocznych miejscach, popularne są reklamy wielkoformatowe przy autostradach, ruchliwych drogach, na budynkach. Mogą być różnych rozmiarów. Ze względu na swoje zasięgi, konstrukcje reklamowe są dobrą możliwością dla firmy, dlatego podejmując decyzję o wyborze reklamy outdoorowej, warto przejrzeć ofertę marki Billboard;
  • reklamy umieszczane na fasadach budynków;
  • reklamy w transporcie publicznym – umieszczane w autobusach, tramwajach, metrze, docierają do pasażerów komunikacji miejskiej;
  • mobilne reklamy, umieszczane na przyczepach samochodowych, jeżdżące po mieście lub specjalnie wybranej trasie;
  • reklamy na witrynach sklepowych.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamę OOH?

Jest wiele powodów, dzięki którym warto zdecydować się na reklamę OOH. Jest to skuteczne narzędzie marketingowe, które warto wykorzystać do promocji produktów, usług czy wydarzeń. Oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w reklamę OOH:

  • widoczność – reklamy OOH są widoczne przez cały czas, o każdej porze dnia. Nie można ich zablokować, czy pominąć, tak, jak w przypadku reklam internetowych;
  • efektywność – dobrze zaprojektowane duże billboardy czy plakaty robią wrażenie, dzięki czemu, nie można przejść obok nich obojętnie, co sprawia, że bardziej zapadają w pamięć;
  • zwiększanie rozpoznawalności marki – duże, przyciągające reklamy utrwalają się dobrze w pamięci odbiorców;
  • prostsze i skuteczniejsze dotarcie do odbiorców – mieszkańcy dużych miast coraz więcej czasu spędzają poza domem, dlatego dotarcie do nich poprzez reklamy OOH jest skuteczniejsze, a liczba odbiorców rośnie;
  • odbiorcy są interesującą grupą dla reklamodawców. Zazwyczaj, są to ludzie młodzi, mobilni, pracujący zawodowo;
  • reklamy outdoorowe są lepiej postrzegane niż te w telewizji czy radio. Nie są one narzucane odbiorcom, ale są częścią krajobrazu miejskiego.

Kampanie OOH

Warto wziąć pod uwagę, że kampanie OOH wspierają kampanie online. Mogą one być jej uzupełnieniem, ponieważ poprzez znajdujący się na reklamie kod QR lub link, można kierować klientów na stronę internetową bezpośrednio z ulicy. Ponadto, połączenie kampanii reklamy outdoorowej z pozostałymi formami reklamy, poprawia skuteczność kampanii marketingowej. Spójny wizerunek i przekaz przyczynia się do kreowania jednolitego wizerunku firmy. Dzięki integracji kampanii OOH oraz kampaniami internetowymi, można dotrzeć do klientów zarówno offline, jak i online. 


Kampanie outdoorowe są istotnym elementem efektywnej strategii marketingowej. Docierają do odbiorców w trakcie wykonywanie codziennych aktywności, podróżując, będąc w pracy, spacerując lub robiąc zakupy. Łatwo zapadają w pamięć, ponieważ nie można ich pominąć i odbierane są przez  klientów, kiedy mają otwarte umysły, będąc w ruchu. Dobrze zaprojektowana reklama wielkoformatowa zwróci na siebie uwagę wielu odbiorców, dlatego reklamy OOH są bardzo korzystną strategią marketingową.

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp