Reklama zewnętrzna outdoor co to jest?

Reklama zewnętrzna outdoor co to jest

Reklama zewnętrzna outdoor to reklama, która ma trafiać do klienta poza jego miejscem zamieszkania. Jest wykorzystywana w miejscach, gdzie gromadzą się duże skupiska ludzi, w przestrzeniach miejskich (na przystankach autobusowych, na dworcach, centrach miasta), czy autostradach. Jest to forma promocji, która ma za zadanie wzmacniać rozpoznawalność marki. Cechą charakterystyczną reklamy outdoorowej jest to, że dociera do szerokiego grona odbiorców, niezależnie od płci, wieku, poglądów.

Reklama zewnętrzna outdoor – jak to się zaczęło?

Początki reklamy zewnętrznej zaczęły się już w czasach starożytnych. Miały one formę napisów na ścianach. Następnie, egipcjanie zaczęli zastosowywać skalne obeliski, na których umieszczali prawo. Pierwszy plakat zewnętrzny powstał w 1835 roku w Nowym Jorku, a billboard został wprowadzony w 1900 roku.

Nośniki reklamy zewnętrznej

Obecnie, reklamę zewnętrzną można zauważyć prawie na każdym kroku, szczególnie w dużych miastach. Reklamy te, mogą być prezentowane w formie różnych nośników. Wyróżnia się takie, jak:

  • billboardy – plakat lub tablica reklamowa o dużych rozmiarach, zazwyczaj umieszczane przy drogach szybkiego ruchu, autostradach, billboardy wielkoformatowe dobrze wykonać u sprawdzonego producenta Billboard;
  • banery – reklama wydrukowana na płachcie materiału;
  • citylight – podświetlony plakat reklamowy, umieszczony za szybą;
  • plakaty reklamowe – jednostronny druk reklamowy, umieszczany w różnych widocznych miejscach;
  • car wrapping – reklama umieszczana na środkach transportu (autobus, tramwaj, samochód osobowy).

Zalety reklamy zewnętrznej outdoor

Niewątpliwym plusem umieszczenia reklamy outdoor jest jej przekaz do bardzo wielu osób. Odbiorcami są wszyscy, zarówno mężczyźni, jak i kobiety, osoby starsze i młodsze, a także osoby o różnych poglądach, innym stopniu wykształcenia, czy preferencjach zakupowych.

Kolejną zaletą umieszczenia reklamy zewnętrznej jest jej stała widoczność. Reklamy w internecie znikają, a banery, billboardy czy plakaty mają więcej czasu na przekazanie przekazu reklamowego. Co więcej, są dostępne o każdej porze dnia, w dzień i w nocy, więc mogą działać na odbiorców 24 godziny na dobę.

Reklama zewnętrzna podnosi świadomość marki. Poprzez długi okres, na jaki może być eksponowana, może stopniowo budować rozpoznawalność marki. Pomysłowe reklamy zewnętrzne mogą bardziej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Usytuowanie reklamy zewnętrznej w odpowiednim miejscu, może przyczynić się do przyciągnięcia klientów do firm działających lokalnie lub chcących dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Poprzez właściwą lokalizację, można również reklamować lokalne wydarzenia.

Jaki powinien być bilbord reklamowy?

Billboard powinien być przede wszystkim dobrze zaplanowany, ponieważ ma na celu promowanie marki, oraz wzbudzenie pragnień i zachęcenie do zakupu reklamowanych usług lub towarów. 

Tworząc billboard, uwagę należy zwrócić na kilka ważnych aspektów:

  • Grafika, oraz treść przedstawiona na bilbordzie musi być przemyślana, aby kampania reklamowa przyniosła zamierzone korzyści. 
  • Komunikaty powinny być proste oraz chwytliwe dla odbiorców. 
  • Przekaz powinien być zgodny, oraz spójny z wizerunkiem firmy, dzięki czemu wzmocnimy brand marki.
  • Billboard, aktualnie nie musi posiadać tylko formy papierowej, może również multimedialną lub dodatkowo wzbogaconą w oświetlenie, to wzmocni jego konkurencyjność wśród innych.
  • Kolejnym, z ważnych aspektów jest wybór lokalizacji, to właśnie w tym miejscu musimy zastanowić się, kto jest naszą grupą docelową.

Odpowiednio przemyślana, oraz wdrożona kampania billboardowa powinna przynieść sporo korzyści.

Strategie reklamy zewnętrznej

Aby reklama zewnętrzna skutecznie była przekazana odbiorcom, bardzo ważne są dobre strategie reklamowe. Oto niektóre strategie, wykorzystywane w reklamie:

  • pomysłowość i przyciągający wygląd – dobrze zaprojektowana reklama przyciągnie uwagę znacznie większej liczbie odbiorców;
  • lokalizacja – wybór odpowiedniej lokalizacji jest niezwykle ważne, ponieważ zależy to od tego, do jakich odbiorców ona trafi, jak będzie widoczna oraz ile osób ją zobaczy. Umiejscowienie reklamy w miejscu, który jest związany z grupą docelową oraz gdzie jest duży ruch, jest kluczowe w osiągnięciu dobrych wyników marketingowych;
  • aby reklama stale przyciągała, ważne jest jej aktualizowanie co jakiś czas;
  • na przyciągnięcie uwagi klientów może również zadziałać sezonowe kampanie dostosowane do konkretnej okazji;
  • aby ocenić skuteczność reklamy, monitoruj efekty, poprzez wykorzystanie narzędzi analitycznych;
  • dobrym pomysłem jest stworzenie interaktywnej reklamy zewnętrznej, która nakłoni odbiorców do zaangażowania się.

Przyszłość reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna wydaje się mieć obiecującą przyszłość. Jest to chętnie wykorzystywane narzędzie marketingowe. Reklamy zewnętrzne są coraz bardziej spersonalizowane, co zawdzięczamy zbieraniem danych oraz dokładniejszej ocenie skuteczności reklamy, dzięki rozwoju narzędzi analitycznych. Poprzez używanie w reklamie hashtagów czy odnośników, można łączyć się z mediami społecznościowymi, a rosnąca kreatywność i oryginalność ma potencjał do budowania świadomości marki. Jeśli wiesz, że billboardy i konstrukcje reklamowe mogą przyczynić się do poprawy rozpoznawalności Twojej marki, sprawdź ofertę firmy Billboard

Podoba Ci się nasz content? Podziel się nim!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp